2 Dec 2011

Reality : Masalah

Setiap orang mesti ada masalah yang tersendiri.. Tipulah kalau takde..tak baik tipu, tipu dosa mati seksa masuk neraka padan muka..eh?...masalah ni kita tak cari pun ia akan terhegeh-hegeh datang ke kita.. Orang miskin ada masalah tak cukup duit, orang kaya ada masalah nak jaga duit, orang sihat ada masalah tentang kerja, orang sakit ada masalah tentang sakit, budak-budak ada masalah tentang pelajaran, orang dewasa ada masalah nak cari nafkah untuk anak-anak pendek cite semua orang ada masalah.. orang gila pun ada masalah tahu?? tak caya ce try tanya..

Setiap masalah tu ada penyelesaiannya, cuma bezanya cepat atau lambat je.. Bagi aku masalah aku sekarang cuma satu yang bebulan tak selesai-selesai lagi... Padahal benda simple je dapatkan surat pengesahan simple kan?? tapi aku saja nak lambat cari jalan penyelesaian tu sebab kalau dah siap awal-awal kang hidup aku bosan takde masalah..eh?? ok aku tipu...kalau di ikutkan memang banyak masalah tapi kita ambil peduli dengan tak je... ok lah dah takde idea nak taip apa-apa lagi maybe sebab baru kena marah ngan brader kat fesbuk tadi kut...sobs sobs....... bersambung.....

Semakin jauh kita cuba lari dari menyelesaikan masalah, semakin dekat ianya datang menghampiri kita…

No comments:

Post a Comment